понедельник, 18 октября 2021 г.

                             Урок з мистецтва. 5 клас
 Тема: Одвічні ритми мистецтва. Орнаментальні мотиви
 Практичне завдання: створення стрічкового орнаменту в техніці «аплікація».
 Мета уроку: формування ключових компетентностей: 
 загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями національної культури;  
 міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних   сферах діяльності людини;вміння давати естетичну оцінку творам декоративно¬прикладного   мистецтва, висловлювати ставлення до переглянутих творів мистецтва; вміння вчитися:   організовувати своє робоче місце, планувати свої дії, виконувати практичне завдання.
 предметна компетентнiсть: розширити знання про декоративне мистецтво;
 формувати поняття про ритм в природі та мистецтві
 вчити складати і розуміти символіку орнаментів;
 розвивати відчуття композиційної рівноваги, нестандартність мислення та фантазію при   створенні орнаментів в техніці «аплікація». 
 виховувати: естетичний смак.
 Тип уроку: комбінований.
 Техніка виконання: аплікація.
 Оснащення уроку: ноутбук, кольоровий папір, клей, ножиці.
                                                   Хід уроку 
1. Організаційний момент.
2. Повідомлення теми і завдань
Кожна людина від природи наділена своїм особливим даром, хтось зачаровує нас своїм співом, хтось вражає хореографічною майстерністю, віртуозною грою на музичних інструментах… Та всіх об’єднує – бажання творити красу. 
3. Актуалізація опорних знань 
1. Що таке ритм? 
2. Які календарно – обрядові пісні ви знаєте? 
3. Хто такий Василь Миколайович Верховинець? 
4. Що таке стилізація? 
4. Вивчення нового матеріалу МИСТЕЦЬКА СКАРБНИЧКА 
 Орнамент — візерунок, побудований на ритмічному чергуванні елементів.
 Рапорт— повторюваний у незміненому вигляді фрагмент орнаменту. мотив в музицi мотив в ОТМ.Наспів, частина музичної теми.  Характерний елемент орнаменту На ритмічному чергуванні певних елементів зображення побудовано орнамент. У музиці є подібне слово «орнаментика», що означає «прикрашання, оздоблення мелодії». Орнамент, як і мелодія, також будується за певними мотивами. Саме мотивами і різняться орнаменти. Якщо для створення орнаменту використано мотиви природи, його називають рослинним. Якщо ж мотивом орнаменту обрано лінії та геометричні фігури, він називається геометричним. Поєднання цих мотивів створює змішаний орнамент.
 - Визначте мотиви, за якими побудовані орнаменти на поданих зразках? В орнаментах зазвичай використовують не реальні, а стилізовані (узагальнені, спрощені) зображення фігур і предметів, Оригінальність орнаменту залежить від складності елементів рапорту. 
 - Визначте, який із двох наведених зразків рапорту відповідає за будовою куплету пісні «Вийшли в поле косарi»? 
Практична робота: виконати з орнаментом закладку для книжки й подарувати ii друзям. Варіант — рослинний орнамент
Бесіда з техніки безпеки. (згадаймо, як користуватися ножицями, як їх необхідно передавати?) Мистецькі поради
-Виріжте з кольорового паперу стрічку.
-Намітьте основні елементи композиції.
-Позначте на стрічці мотиви та рапорт.
-Із складеного кольорового паперу виріжте деталі орнаменту.
-Прикрасьте орнамент декором..
 6. Підсумок уроку
 Узагальнення.
 1 . Що таке ритм? Порівняйте, як він виявляється в музиці та образотворчому мистецтві. 2.     Назвіть види орнаментів. 3. Які мотиви використовуються в орнаментах?
 4 Поясніть, що таке стилізація. Наведіть приклади стилізованих зображень. Фронтальна демонстрація виконаних робіт. 
Домашнє завдання. Визначте види орнаментів й мотиви на різних виробах у вашій родині (посуд, одяг тощо).
             Урок з теми: "ЩЕДРІВОЧКА ЩЕДРУВАЛА". (1 клас) музичне мистецтво
Мета: ♦ навчальна: засвоїти з учнями поняття «колядка», «щедрівка»;
 ♦ розвивальна: розвивати вокально-хорові навички, творчі здібності учнів;
 ♦ виховна: виховувати любов до народних традицій, людяність та доброту.
 Музичний матеріал: українська народна пісня в обробці М. Леонтовича «Щедрик»; українські   народні пісні «Коляд, коляд, колядниця», «Щедрівочка щедрувала».
 Наочні посібники: нотна хрестоматія; портрет композитора М. Леонтовича; ілюстра¬ції до   музичних творів; презентацiя. 
Обладнання: комп”ютер; фонохрестоматія. 
Тип уроку: комбінований урок. 
Хід уроку Учні заходять до класу під музичний супровід («Щедрик» М. Леонто¬вича ). 
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Перевірка готовності класу до уроку Музичне вітання 
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 
♦ Хто виконує музику? ♦ Якою буває музика за виконанням? ♦ Які народні інструменти ви знаєте? ♦ Хто створює музику? 
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 
Учитель. Незабаром свято Нового року. Ми відчуваємо передноворічне хвилювання. Що принесе Новій рік? Які подарунки, які приємні сюрпризи? А як краще привітати своїх близьких, друзів, сусідів із цим святом? Ну, звіс-но,— піснею! Але пісні, у яких ми бажаємо щастя і добробуту добрим людям,— це особливі пісні. Чи знаєте ви такі? Сьогодні ми їх обов’язково вивчимо. 
4. ОСНОВНА ЧАСТИНА 
Учитель (cпiває)
Ось і зима вже настала, 
Там, де шуміли луги, 
Там, де зозуля кувала,— 
Знов забіліли сніги.
 Наші пращури були сміливими, працьовитими людьми, але явища приро¬ди залишилися для них незрозумілими, таємничими. Тому людям здавалося, що ними керують якісь вищі, невідомі сили. Прадавні люди дуже хвилювали¬ся за врожай і за власну долю. Якщо все було гаразд, їх радість не знала меж, вони влаштовували гучні свята з карнавальною ходою, тобто переодяганнями, піснями, танцями. Вулицями ходили юрби дітей, парубків і дівчат. 
4.1. Засвоєння нових знань.
 Засвоєння понять .Біля кожної хати молодь виконувала новорічні вітальні пісні -колядки, величала господарів, бажала в новому році доброго врожаю, колядувала. Коли колядники входили до хати, вони вітали господарів із Новим роком.
 Вчитель спiває:"Добрий вечір, господарю, у вашій оселі! Приміть наші побажання на свята веселі! Хай вам радість усміхнеться зіркою ясною, Хай вінчається вам праця славою гучною!"
 Учитель. Здебільшого колядки виконували хлопці. У гумористичних ко-лядках колядники символічно вимагають за колядування ковбасу, гроші, пи-роги, вареники, а коли їм відмовляють, то діти жартома погрожують рознести хату, викрутити роги у волів. Послухайте колядку! Слухання колядки «Коляд, коляд, колядниця» 
♦ Як рухається мелодія? Засвоєння понять Передноворічний вечір називають щедрим. Пісні, що виконували у цей день, називали відповідно щедрівками. їх зазвичай виконували дівчата. Слухання щедрівки «Щедрівочка щедрувала» 
♦ Яким є характер цієї новорічної пісні? 
4.2.Вокально-хорова робота
 Розучування колядки «Коляд, коляд, колядниця» (з показом руху мелодії рукою) та щедрівки «Щедрівочка щедрувала» 
4.3. Слухання музики Учитель. У багатьох країнах світу українська народна пісня «Щедрик» є ознакою незабутнього святкового настрою на різдвяні свята. Її проста мело-дія нагадує спів пташки, яка несе людям добру вість і побажання у новому ро¬ці щастя і добробуту. 
Слухання української народної пісні в обробці М. Леонтовича «Щедрик» 
♦ Який настрій подарувала вам ця пісня? ♦ Що бажають людям на різдвяні свята? ♦ Що ви хочете побажати своїм рідним?
 4.4. Вокально-хорова робота Продовження роботи над українською народною піснею «Іде-іде дід-дід» Продовження роботи над піснею «Гарний танець гопачок» А. Філіпенка Продовження роботи над піснею «То сніжинки, мов пушинки» А. Філіпенка
 5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Учитель. До нашої пісенної скриньки ми додали сьогодні пісні-побажання, що дарують люди один одному на Новий рік та на різдвяні свята.
 ♦ Як називають пісні, що виконують на Новий рік? ♦ Хто склав ці пісні? ♦ Як називають пісні, що їх виконують на різдвяні свята? 
Учні виходять із класу під музичний супровід («Щедрик» М. Леонтовича ).
Виконання "Щедрiвки" в сольному виконаннi та в хоровому виконаннi(хор хлопчикiв) вiдео матерiал.

Комментариев нет:

Отправить комментарий