понедельник, 18 октября 2021 г.

Робота над пiснею

Робота над пiснею на уроцi мистецтва Необхідно враховувати при роботі над розучуванням пісні її зміст і складність, рівень співацької підготовки учнів, умови за яких воно відбувається. Із всіх варіантів роботи над розучуванням пісні, можна пропонувати найбільш усталені етапи роботи: • ознайомлення з піснею; • власне розучування пісні; • технічне втілення художньої інтерпретації пісні; • художнє виконання. Поділ на етапи – досить умовний, всі етапи тісно пов’язані між собою, але все ж таки кожен етап має своє призначення. І. ЕТАП. Завдання першого етапу – ознайомлення дітей з піснею, домогтися, щоб вона їм сподобалась, зацікавити нею і викликати бажання її >розучувати. І. Етап включає: - вступне слово вчителя - розповідь або бесіда має підготувати учнів до сприймання, зосередити слухацьку увагу так, як тут мова йде про авторів та виконавців, про події, які лягли в основу створення пісні; - показ пісні - потрібно викликати емоційне враження, захопити учнів піснею, створити атмосферу її співпереживання. Особливо важливий показ пісні вчителем або якісна демонстрація її у запису. Показ пісні має бути виконано виразно, емоційно, осмислено, інтонаційно чмсто і чіткою дикцією, виразною мімікою, нюансами. Виконання має справити хороше враження на учнів. Осблива увага на інструментальний супровід, який слід грати тихіше, ніж співати мелодію,щоб був зрозумілий текст пісні. Виконуючи пісню,вчитель має дивитись на учнів і власною мімікою передавати характер пісні. Виконання має створити яскравий художній образ і тільки тоді воно викличе у дітей бажання вивчити прослухану пісню. Досить часто вчителі ілюструють пісню в запису. Але все таки краще коли звучанню в запису передує живе виконання вчителя. Дітям надається можливість порівняти різне виконання, виявити відмінне і подібне у виконавських манерах. - її наступний аналіз – потрібно звернути увагу дітей на характер, зміст і побудову пісні, найяскравіші засоби виразності, зв’язок мелодії і поетичного тексту, означити виконавські прийоми. Не слід давати готових характеристик, а ставити запитання, які б виявили їхнє ставлення до змісту пісні. Важливо, щоб аналіз зміг показати наскільки глибоко діти зрозуміли музику. Отже – цікаве вступне слово, яскравий показ, змістовний аналіз створюють сприятливі умови для успішного розучування пісні. ІІ. ЕТАП – власне розучування пісні. Методика розучування пісні не може бути однаковою для всіх випадків. Але окремі прийоми добираються з урахуванням деяких моментів – особливість пісні, виконавські труднощі, рівень співацького розвитку учнів. І все ж таки існують загальні правила. Наприклад: • пісня найчастіше розучується окремими фрагментами, які мають смислову завершеність; • слід більше працювати над тими співацькими навичками, які дозволяють розкрити у власному виконанні зміст пісні. Розучування нової пісні має бути оперативним. На першому занятті воно має тривати не більше 12-15 хвилин, інакше пісня почне набридати дітям. Слід дотримуватись такого правила: краще розучувати пісню на трьох уроках по 8-10 хвилин на кожному, ніж 25-30 хвилин – на одному уроці. Бажано дотримуватись такого правила: коли співає вчитель, учні слухають; коли співають діти – слухає вчитель, одночасно керуючи їхз співом. Якщо він співає разом з учнями, то не має змоги ретельно вслухатися в звучання голосів дітей. До того ж учителю слід берегти свій голос від перевтоми.

Работа над піснею





Комментариев нет:

Отправить комментарий